maandag 6 mei 2013

Hello again!!

Tijd voor nog een bericht van kleedjes die ondertussen al enige tijd geleden gemaakt zijn. En omdat onze naaimachientjes tegenwoordig volop aan het draaien zijn, wil ik alles zo vlug mogelijk bloggen.

Onderstaande kleedjes, eentje gemaakt door Greta en eentje door mij, komen uit het boek 'zelfgemaakte kleertjes' model 'Leila'. Een leuk patroon van een jurkje met stolpplooi met duidelijke werkbeschrijving. Gewoonweg super!! MAAR, eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat Greta mij bij elke stap heeft bijgestaan om het kleedje tot een goed einde te kunnen brengen. Het was dan ook mijn eerste jurkje/kledingstuk die ik voor ons prutske maakte.
Het is ook een jurkje waar je veel kanten mee op kan. Met zakjes, zonder zakjes, met strikje of zonder strikje, met zichtbare biais,... Het is dus eindeloos. Fantastisch toch?

 De stofjes zijn 'ribcords', het gele van bij 'Stoffen Van Leuven' te Wetteren en het roze van bij 'Artevelde' te Gent.

 Een bijna tweejarige die alle kleedjes nog eens moet aandoen (ook de te kleine, shame on me) en dan poseren... in mijn hoofd lukte het beter... Dit zijn de beste:

 

 Beide jurkjes zijn achteraan afgewerkt met een reeks knopen.

 


Zoals je ziet waren we goed vertrokken, en er volgde nog meer..., maar dat is voor volgende keer!!

Doei!!

2 opmerkingen:

  1. Mooi!! Vooral het gele vind ik heel mooi, met dat strikje vooraan. Enne, welkom in blogland!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Piepow!! Op jouw blog ga ik regelmatig eens op zoek naar inspiratie, en die is er altijd wel te vinden!! :-)

      Verwijderen

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.