zaterdag 5 juli 2014

Hoe jaloezie een aanzet tot naaien is.

Vandaag mocht ik mijn kiala-pakket gaan afhalen. Ik had namelijk een BabaBjorn-draagzak voor Liam gekocht via een facebookgroep. Een handig ding als je het mij vraagt, al moet de eerste echte test nog volgen.

Hier eens vlug geprobeerd en aangepast naar de grote en het gewicht van Liam, maar toen Zoë dit zag...
Zoë: 'Mama: dat is van mij!!'. '
Ik: 'Nee zoeteken, dat is van mama en papa om Liam te dragen.'
Zoë: 'Maar, ik wil dat ook!'
En toen viel mijnen frank of beter gezegd, mijnen euro. Ik heb daar toch wel een patroontje van liggen zeker om zo een draagzak voor poppen te maken en aangezien Zoë al een hele week met al haar poppen op de baan is...
Even het patroontje gezocht en op minder dan twee uurtjes zat het in elkaar!! Zoë supercontent, dus wij hier ook!!

Daarnaast ook nog een primeur! De eerste keer met kamsnaps gewerkt, wat voor een zalige knoopjes zijn dat!! Supersnel en superhandig... jaja... ze hebben er een fan bij! Dit krijgt een vervolg :-)

Picture-time:

Voorkant



Achterkant





 Vind ik dus een zalige foto hé



En toen was ze vertrokken om volledig op te gaan in haar spel!








  

De primeur-kamsnap ;-)



Detailfotokes




 De afwerking is niet overal top, ik stond nogal onder tijdsdruk als je begrijpt wat ik bedoel (lees: er zat iemand naast mij alles goed te volgen...).

Niet lang nadat ze haar eerste pop kreeg heb ik eens een jurkje proberen maken voor haar pop en een zakje voor aan haar buggy. En tot op de dag van vandaag gaat het nog steeds mee. Het was trouwens één van mijn eerste naaiwerkjes die ik thuis zelf gemaakt heb :-)





De pop en ik groeten jullie en tot de volgende. 
Sofie

12 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtidee!
    Mag ik weten waar je het patroon haalde? Mijn dochtertje zou zo een draagzak ook wel zien zitten denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier vind je er ook eentje :-) http://levenmetliv.blogspot.be/2012/09/poppendraagzak-tutorial.html
      Super, zo'n naaiende mama! En een zorgzame dochter, pop heeft zelfs een pleister op haar hoofd :-)

      Verwijderen
    2. Nys Elke: http://www.sewbossi.com/2012/10/baby-doll-carrier-tutorial.html
      Dit is de tutorial die ik gebruikt heb. Vond het patroon uitgeprint wel vrij klein en heb het iets vergroot, maar aan het stukje voor tussen de beentjes van de pop was dat eigenlijk niet nodig.
      Veel succes!!

      Eva: OOh, ik wist niet dat er een tutorial in het Nederlands bestond.
      Dochter is inderdaad zorgzaam, misschien iets te zorgzaam, want ondertussen zijn al mijn pleisters zo goed als op. Ik moet ze steeds verstoppen...

      Verwijderen
    3. dank jullie wel voor de links! ga ik onmiddellijk pinnen...

      Verwijderen
  2. Als mama van twee meisjes en dan ook nog eens draagmama, kan ik hier alleen maar fan van zijn. :-) Een ideetje voor de verjaardag van grote zus!!
    Ik durfde het olifantenstofje niet met de stipjes te combineren, maar de kleurtjes komen mooi uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik wou ook al naar dat leuke patroontje vragen, maar ik heb het al gezien , het staat er al. Mooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof! Uren speelplezier verzekerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zoooo lief! Jammer dat mijn kleine meid al te groot is anders had ik er ook eentje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.