maandag 14 juli 2014

Rokjes!!!

Rokjes, rokjes en nog eens rokjes. Inderdaad allemaal rokjes!! Oei, nu lijk ik Mme ZsaZsa wel ;-)

Het was nodig. Na een weekje prachtige zon te hebben gehad (niet de voorbije week), kwam ik tot de vaststelling dat Zoë bijna geen enkel gemakkelijk rokje meer heeft. T-shirts met hopen, maar geen enkel rokje om erop aan te doen... Oplossing, naaien, naaien en nog eens naaien!!

We gingen voor een simpel en snel in elkaar te zetten rokje vanuit het alom bekende boek 'Allemaal rokjes'. Kun je geloven dat ik eerst niet wist hoe ik eraan moest beginnen, zo'n simpel rokje met boorstof in de taille. Dan bellen we even onze hulplijn Greta en nog geen halfuurtje later stond ze bij ons aan de deur om mij alles uit te leggen. Zalig toch! Omdat ik de boordstof op geen deftige manier op het rokdeel kan naaien met mijn gewone naaimachine, neemt Greta deze steeds mee om ze dan af te werken met haar overlock!! Teamwork op zijn top!!

En dan nu wat fotokes!

Rokje nummer 1:




Rokje nummer 2 in een bekend stofje:


Rokje nummer 3 in een zalig mooi stofje:


Rokje nummer 4 in een zéééééééér geliefd stofje van Zoë:




Allen zijn ze door Greta met de overlock afgewerkt.


Daarna hebben we eens wat anders geprobeerd. Het pandenrokje uit het boek 'Het grote naaiboek'. Maar o jee, ik heb het gedoopt tot mijn' brosselrokje'.. De zakjes erin steken, de panden aan elkaar naaien, de rits erin zetten was geen probleem, maar dan de lendenband. Heb ik daarmee gefoefeld!! Het rimpelen verliep eerst al niet al te vlot en dan het gedeelte waar de knoop achteraan boven de rits komt is een echte ramp. Daar had ik eerst iets verkeerds gedaan en had de naad al bijgeknipt...dus dat kan ik niet meer herdoen. Door er een nieuw stukje stof aan te zetten heb ik het min of meer kunnen 'oplossen'.
Toen kwam ik op het geniale idee dat ik eigenlijk wel een paspelrandje aan de zakjes wou. Ik had het moeten weten, steek geen paspel als het eigenlijk al afgewerkt is, maar ja..
Resultaat een echt 'brosselrokje' waarop ik gevloekt heb en waar je niet naar de afwerking mag kijken. En eerlijk, ik vind het modelletje toch niet zo mooi bij Zoë. Het staat haar niet echt ofwel is het nog wat te lang, maar geen haar op hoofd die er aan denkt om dan nu nog eens op te korten!

Maar we gaan toch positief proberen blijven:
'En Sofie, wat hebben we geleerd vandaag?'
'Awel Piet, dat we met veel brosselen, ook veel bijleren' :-)

En wat fotootjes van het 'brossselrokje'.












Lijkt misschien niet slecht, maar geloof me, ik heb de betere delen gefotografeerd ;-)


Ondertussen is Liam ook al drie maand oud, de tijd staat echt niet stil... Hij is momenteel verzot op zijn handjes en kan ons fantastisch mooie lachjes tonen!! Hij is om op te eten!









Wauw, ik heb denk ik nog nooit zo'n lang blogbericht geschreven. Tja, ik heb soms veel te vertellen!

Groetjes,
Sofie

4 opmerkingen:

  1. Awel ge hebt een schoon brosselrokje gemaakt. En wat een zalige serie makkelijke rokjes. Daar kopje de zomer wel mee door. Jou Liam op die laatste foto is geweldig. super hoe ze zo gefascineerd kunnen zijn hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie rokjes! En 3 maand is echt wel een leuke leeftijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie eerlijke reactie. Het doet ons steeds deugd deze te lezen.